Radu Nechita Radu Nechita
  • Home
  • Despre mine
  • Cărți
  • Coaching
  • Cursuri
  • Portofoliu
    • Testimoniale
    • Galerie foto
    • Clienti
  • Blog
  • Video
  • Contact
  • Home
  • Despre mine
  • Cărți
  • Coaching
  • Cursuri
  • Portofoliu
    • Testimoniale
    • Galerie foto
    • Clienti
  • Blog
  • Video
  • Contact
  • Home
  • Blog
  • Modele comportamentale și necesitatea lor în dezvoltarea personală partea a 5-a

Blog

07 Noi

Modele comportamentale și necesitatea lor în dezvoltarea personală partea a 5-a

  • By Nechita Radu
  • In Blog
  • 0 comment

(vezi aici partea intai,  a doua, a treia si a patra)

Analiza comparativă și unele concluzii

Fără a avea pretenția de a unifica modelele și păstrând o plajă de relativitate voi face o corespondență a tipologiilor sau stilurilor comportamentale reiterând faptul că roadele fiecăruia diferă și sunt portivite pentru nevoi și cerințe specifice, fie că este vorba de integrare în echipă, predicția performanței individuale ori obișnuințe în comunicare și relaționare în organizație.

Privind în fond, asocierile devin evidente iar diferențele în formă conduc, cum spuneam, la ce model să alegem pentru o utilizare optimă nevoilor de pe axele persoană, echipă, organizație. 

Dacă nevoia strategică este pentru dezvoltarea stabilității echipei modelele LSI, Belbin, LIFO pot prelua această sarcină cu brio și pot produce rezultatele dorite, de la evaluări exhaustive la strategii de comunicare și management; dacă nevoia este de clarificare a pașilor de urmat în dezvoltarea proprie, carieră, complianță cu jobul, modelele DISC, LIFO, LSI, Stiluri Sociale oferă tot atâtea opțiuni calibrate de ghidare, neuitând să men-ționăm modelele Frid. von Thun și Stiluri Sociale pentru eficacitatea lor în armonzarea comunicării interpersonale și strategii de relaționare cu terții.

Rezumând această abordare a instrumentelor de evaluare comportamentală cu valoare predictivă vă propun să alegeți să folosiți un model care să vă ajute în definitivarea strategiei de dezvoltare, să alegeți judicios dintre multele modele existente pe cel care răspunde nevoii de rang I și să exersați concluziile și recomandările rezultate de conștientizare, compatibilitate, complementaritate și adaptare-evoluție. Un model este ca o balustradă care nu vă va urca scara dar vă va ajuta să o urcați singur, mai repede, mai sigur.

Va urez succes in dezvoltarea voastra personala si profesionala si, la final, va spun o veste buna!

In fiecare zi ne dezvoltam, suntem cea mai buna versiune a noastra! Sau, popular: “omu’ cat traineste invata!”

Tags:#Lifeorientationscomunicaremotivareresurse umanetraining
  • Share:
Nechita Radu

You may also like

Educație și instruire Partea I/III

  • august 16, 2019
  • by Nechita Radu
  • in Blog
Care este diferența dintre educație și instruire?
Care este mai importantă? Când educație și când instruire?
Cine face educația...
Importanţa trainingului in organizaţii
aprilie 29, 2019
Când training, când coaching?
ianuarie 14, 2019
Generatii de cumparatori – partea a III-a Ce vor millennials?
decembrie 11, 2017

Leave A Reply Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Recent Posts

Articole actuale despre leadership, management și vanzarea consultativă
22Ian,2024
Educație și instruire Partea I/III
16Aug,2019
Importanţa trainingului in organizaţii
29Apr,2019

Categorii

  • Blog
  • Business
  • leadership
  • Training
  • Uncategorized

Etichete

#Lifeorientations comunicare instruire leadership management motivare planificare resurse umane retentie roi strategie training

Contact

contact@radunechita.ro

Iasi, Romania

Radu Nechita 2024