Radu Nechita Radu Nechita
  • Home
  • Despre mine
  • Cărți
  • Coaching
  • Cursuri
  • Portofoliu
    • Testimoniale
    • Galerie foto
    • Clienti
  • Blog
  • Video
  • Contact
  • Home
  • Despre mine
  • Cărți
  • Coaching
  • Cursuri
  • Portofoliu
    • Testimoniale
    • Galerie foto
    • Clienti
  • Blog
  • Video
  • Contact
  • Home
  • Blog
  • Educație și instruire Partea I/III

Blog

16 Aug

Educație și instruire Partea I/III

  • By Nechita Radu
  • In Blog, leadership
  • 0 comment

Care este diferența dintre educație și instruire?

Care este mai importantă? Când educație și când instruire?

Cine face educația și cine instruirea?

Educația ține de valori umane, instruirea ține de abilități lucrative. Compasiunea, etica, echitatea, bunul simț, prietenia, sinceritatea, punctualitatea, curajul, onestitatea și multe altele sunt valori care se deprind întâi în familie și în comunitate, prin povestiri, exemple, tradiții și obiceiuri și ulterior se cizelează și în școală. Prin valori înțelegem acele credințe adânci, lucuri imateriale despre care știm că sunt bune, adevărate pentru noi și ne ghidăm viața, decizie cu decizie după ele. Școala, profesorii au formal rolul principal de a dezvolta abilități necesare fiecărui elev și societății, tot în conformitate cu valorile comunității și ale societății, cum ar fi ca elevul să poată să scrie, să citească, să facă un calcul diferențial, să folosească metafore și parabole dar acei profesori care pun tot valorile pe primul plan sunt dascăli, pedagogi adevărați, căci educarea dinspre profesori vine ca o asumare personală și nu ca un dat, ca un har și nu ca ceva impus.

Educația este despre atitudine, instruirea este despre aptitudini. Educație înseamnă cum ne învață familia să ne raportăm la fiecare situație, respectiv apoi cum să ne comportăm: să spunem, să facem, să reacționăm. De aici vine și expresia cei șapte ani de acasă. Întâi cum să judecăm o situație, să o filtrăm, să o asociem și apoi să ne comportăm prin prisma valorilor insuflate. Așa că fiecare comportare a noastră este o urmare a atitudinii pe care o avem și care ne este generată dinspre familie și dinspre pedagogii din cercul nostru, fie că sunt rudele, preotul, dascălii, medicul, etc. Instruirea dezvoltă cunoașterea, dorința de a realiza, de a putea genera rezultate, pentru care avem aptitudini. Un dascăl știe să-și facă dorită materia sa, să genereze atitudine pozitivă iar apoi elevul va dezvolta ușor abilități și cunoștințe.

Va urma.

Tags:comunicareinstruiremotivareresurse umanetraining
  • Share:
Nechita Radu

You may also like

Importanţa trainingului in organizaţii

  • aprilie 29, 2019
  • by Nechita Radu
  • in Blog
      Indiferent de mărimea organizaţiei, toţi managerii, antreprenorii și angajaţii recunosc importanţa trainingului ca și componentă majoră...
Când training, când coaching?
ianuarie 14, 2019
Generatii de cumparatori – partea a III-a Ce vor millennials?
decembrie 11, 2017
Generații de cumpărători – zoom pe millennials – partea a II-a
decembrie 4, 2017

Leave A Reply Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Recent Posts

Articole actuale despre leadership, management și vanzarea consultativă
22Ian,2024
Educație și instruire Partea I/III
16Aug,2019
Importanţa trainingului in organizaţii
29Apr,2019

Categorii

  • Blog
  • Business
  • leadership
  • Training
  • Uncategorized

Etichete

#Lifeorientations comunicare instruire leadership management motivare planificare resurse umane retentie roi strategie training

Contact

contact@radunechita.ro

Iasi, Romania

Radu Nechita 2024