Radu Nechita Radu Nechita
  • Home
  • Despre mine
  • Cărți
  • Coaching
  • Cursuri
  • Portofoliu
    • Testimoniale
    • Galerie foto
    • Clienti
  • Blog
  • Video
  • Contact
  • Home
  • Despre mine
  • Cărți
  • Coaching
  • Cursuri
  • Portofoliu
    • Testimoniale
    • Galerie foto
    • Clienti
  • Blog
  • Video
  • Contact
  • Home
  • Blog
  • Când training, când coaching?

Blog

14 Ian

Când training, când coaching?

  • By Nechita Radu
  • In Blog
  • 0 comment

Iată un subiect fierbinte în echipe și în organizații, cu repercursiuni pozitive sau negative, în funcție de ce se realizează pentru fiecare membru al echipei. Să ajutăm la clarificarea acestei false dileme fixând câteva idei:

Trainingul este o metodă, o metodă de instruire, asta însemnând transfer și dezvoltare de cunoștințe teoretice despre job, produse, servicii și organizație (cultură, valori, poziționare în piață, sisteme, s.a.), dezvoltare de abilități și de atitudine profesională. Ce este de făcut și cu care abilități și atitudine.

Trainingul se efectuează de regulă pe grupe, la început de activitate (induction), atunci când apar produse și servicii noi, când apar situații noi dinspre clienți și când se constată efectele procesului de simplificare la nivel de individ sau echipă și sunt necesare reîmprospătări, să zicem la șase luni.

Coachingul este un proces, un proces mai complex care pune în centru nu ideea ce este de făcut și cu care abilități ci ideea că tu ai calitățile xyz iar cu ele poți realiza ce este de făcut. În cadrul coachingului pot apărea mai multe metode, precum mentoring, training, joint calls, after action review, s.a. De ajutor în modelarea calităților și managementul acestora sunt și terțe modele comportamentale, de utilizat:

(vezi: Modele comportamentale și necesitatea lor în dezvoltarea personală – partea I)

Coachingul se efectuează de regulă individual, pe toată perioada în care există un volum de activitate relevant dar încă nu apar rezultate sustenabile și este nevoie de identificarea, conștientizarea și fructificarea calităților individuale pentru a realiza o sarcină sau o responsabilitate. Coachingul nu se realizează cu cei nou veniți, ei au parte de training și supervizare pentru a învăța sistemele, produsele, procesele, organizația. Coachingul nu se realizează nici cu cei aflați la nivel de performanță, cei care sunt exemple model de acumulare de cunoștințe, abilități și atitudine; pentru ei se poate decide începerea pregătirii de pre-management sau a altor zone de dezvoltare profesională, prin mentoring în special.

Concluzionând, trainingul și coachingul nu sunt antagoniste ci se completează și funcționează eficace împreună, precum o rotiță și ceasul potrivit, unde importanța rotiței se observă în absența ei iar ceasul funcțional ne ordonează cariera, gândirea, ne împlinesc chiar viața. Deci, când training, când coaching?

Tags:comunicareinstruireleadershipmotivareresurse umanetraining
  • Share:
Nechita Radu

You may also like

Educație și instruire Partea I/III

  • august 16, 2019
  • by Nechita Radu
  • in Blog
Care este diferența dintre educație și instruire?
Care este mai importantă? Când educație și când instruire?
Cine face educația...
Importanţa trainingului in organizaţii
aprilie 29, 2019
Generatii de cumparatori – partea a III-a Ce vor millennials?
decembrie 11, 2017
Generații de cumpărători – zoom pe millennials – partea a II-a
decembrie 4, 2017

Leave A Reply Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Recent Posts

Articole actuale despre leadership, management și vanzarea consultativă
22Ian,2024
Educație și instruire Partea I/III
16Aug,2019
Importanţa trainingului in organizaţii
29Apr,2019

Categorii

  • Blog
  • Business
  • leadership
  • Training
  • Uncategorized

Etichete

#Lifeorientations comunicare instruire leadership management motivare planificare resurse umane retentie roi strategie training

Contact

contact@radunechita.ro

Iasi, Romania

Radu Nechita 2024