Când training, când coaching?
Iată un subiect fierbinte în echipe și în organizații, cu repercursiuni pozitive sau negative, în funcție de ce se realizează pentru fiecare membru al echipei. Să ajutăm la clarificarea acestei false dileme fixând câteva idei:
Trainingul este o metodă, o metodă de instruire, asta însemnând transfer și dezvoltare de cunoștințe teoretice despre job, produse, servicii și organizație (cultură, valori, poziționare în piață, sisteme, s.a.), dezvoltare de abilități și de atitudine profesională. Ce este de făcut și cu care abilități și atitudine.
Trainingul se efectuează de regulă pe grupe, la început de activitate (induction), atunci când apar produse și servicii noi, când apar situații noi dinspre clienți și când se constată efectele procesului de simplificare la nivel de individ sau echipă și sunt necesare reîmprospătări, să zicem la șase luni.
Coachingul este un proces, un proces mai complex care pune în centru nu ideea ce este de făcut și cu care abilități ci ideea că tu ai calitățile xyz iar cu ele poți realiza ce este de făcut. În cadrul coachingului pot apărea mai multe metode, precum mentoring, training, joint calls, after action review, s.a. De ajutor în modelarea calităților și managementul acestora sunt și terțe modele comportamentale, de utilizat: