Generații de cumpărători – zoom pe millennials – partea a II-a
Zoom pe Millennials
Am vazut în prima parte cele patru generații, fiecare cu particularitățile sale, haideți acum să ne îndreptăm spre millennials ca și clienți; profil de grup: 24-37 ani, maxim 40% din cei sub 30 de ani sunt căsătoriți, au în medie un copil mic, sunt educați, provin din medii cu diversitate socială, culturală, de naționalitate, de religie, sunt activi social, preponderent din mediu urban. În următorii 10 ani peste 40% dintre case, mașini, bunuri mari și de folosință îndelungată vor fi cumpărate de către aceștia.
Ei cumpără, își doresc să existe, soluții integrate de: sisteme de navigație, case controlate din smartphone, integrarea mașinii cu mobilul, cumpără bunuri preponderent din online (nu au timp, au încredere), cumpără brand-uri, nu mai sună la firma de catering ci au aplicații cu fidelizări, încă nu își iau și mașina de pe net (însă următorii, Z, o vor face, de fapt nu vor mai cumpăra mașini ci vor închiria prin concepte noi, inexistente astăzi, vezi inițiativa Volvo ).
Se așteaptă, nu este o dorință, ca locuința, mașina să fie sigure sau fiabile, economice la costuri de întreținere, de încredere și reacționează ferm la păcăleli. Mai cumpără și imagine dar aici nu se diferențiază de Părinți.
Alte comportamente tipice Millennials – mașina, casa, nu sunt Dorite (văzute ca și cumpărături singulare, unice poate) ci doar bunuri Necesare și care trebuie să fie versatile, rezistente și accesibile. Ușor de cumpărat, ușor de vândut. Ei mai călătoresc mult, își arată mobilitatea inclusiv în mutarea jobului. Dar sunt și:
Optimiști – provin din familii care au reușit să asigure un confort pe care ele nu le-au avut poate, au studii, un stil de viață mai liber, au crescut cu mașină (nu Dacia) și sunt încrezători în viitorul lor financiar, în creativitatea lor.
Individualiști – le place să iasă în evidență, să impresioneze, să fie admirați între cunoscuți, să epateze cu stilul lor de viață.
Atenți la experiențele altora – fiind conectați și activi în social media vor să impresioneze și aici prin detaliile ascuțite ale vreo-unei experiențe respectiv sunt atenți și impresionabili mai des la experiențele povestite de alții asemenea lor, se identifică ușor cu ei. Citesc postările altora, repede și bine. Peste 80% scriu zilnic mesaje, tot peste 80% dorm cu telefonul lângă.
Conectați la tehnologii. Cumpără casa, mașina care răspunde la nevoi și mai apoi la dorință. Părinții luau “casa/mașina de vis” și apoi găseau soluții să-și acopere nevoile cu aceasta, ei iau “casa/mașina multirol” și gata. Părinții, luând casa/mașina mult visată se atașau mai intens, o țineau mai mult în proprietate, ei sunt mai pragmatici, fidelitatea este fragilă, durata de posesie mai mică.
Cumpără casa/mașina pentru personalitate. Expunerea socială are un rol mare în decizia de cumpărare și post-cumpărare.
În partea a treia a articolului ne vom ocupa de comunicarea și relaționarea cu millennials. Vă aștept comantariile! Dacă v-a plăcut nu uitați să dați share și like!