Generatii de cumparatori – partea a III-a Ce vor millennials?
( vezi în prima parte cele patru generații, iar in a doua parte un Zoom pe Millennials)
Din comunicarea si relaționarea celorlalți cu ei millennials vor:
Claritate. Au toată informația despre achiziție: casă, mașină de spălat, automobil, ș.a. din on-line. Când cumpără, 95% declară că se uită întâi pe net la forumuri, site-uri specializate, pun întrebări nu doar prietenilor care au. Asigurați-vă că aveți și acest canal high tech deschis și cu informații certe, corecte, clare și suficiente.
Respectând proporția din ziua de azi dintre marketing: 70%, și vânzările din showroom: 30%, rezultă cu o bună aproximație că 70% din decizie cam este luată deja atunci când un millennial vine la voi în showroom, ca efect al internetului, plus încă 15% dacă face drive test cu voi. Așa că fiți transparenți cu bugetele, de dorit este să le spuneți după ce ați explicat beneficiile, efectele dacă nu se face achiziția. Vor valoare pentru banii lor. Nu uitați că, dacă vor să vă verifice sunt la un click distanță.
Informația în timp real. Asigurați-vă că au acces la campaniile on-line, off-line, toate informațiile fiind la zi. Un flyer dacă-l dați “vindeți-l”, explicând ce poate obține, nu doar să-l înmânați. Cresc șansele să-l păstreze și nu să ajungă la coș. Vor fi bombardați de alte publicități pe net dar știu că au și ceva, fizic, și este de la voi.
Așteptați-vă să vă ceară prietenia pe rețele sociale, este de bun augur, propuneți-le și voi să comunicați pe aceste rețele care le sunt familiare, gen WhatsApp, Fb, LinkedIn, s.a. .
Iau deciziile relativ repede, așa că explicați cu tehnica Next Step ce va fi făcut, cum va derula achiziția lor, clar, apoi estimați bugetul de timp și de bani. Mulți dintre ei vă întreabă cât durează livrarea, respectiv sunt nemulțumiți când un produs lipsește de pe stoc (tot o problemă de timp pentru ei). Nu răspundeți cu nu o avem dar o aducem mâine ci cu soluții care să arate că sunteți preocupați de ei: vom face să fie convenabil pentru dvs, produsul ajunge mâine, vă sun eu/vi-l aduc ...
Procesele digitalizate. Cu cât citesc, scriu și semnează mai multe hîrtii cu atât mai rău. Dacă de exemplu dețineți un service auto, ei vor ziua în care să vă trimită totul pe mesaj seara, să preluați mașina defectă cu platforma, din parcare, să le lăsați o alta la schimb, să o reparați întrebându-i prin mesaje unele decizii și oferind detalii și să aduceți auto reparat, preluându-vă mașina de schimb, după plata on-line. Dacă și cheile ar fi cu coduri interschimbabile, descărcabile din email-uri, cu atât mai bine. Vor o combinație de emag, cu service high tech și curier rapid.
Creați o cultură care merită vizitată. Nu uitați că millennials sunt buni socializatori, vor să fie parte din comunitate, vor să meargă acolo unde prietenii lor merg, unde să se simtă confortabil și nu unde un tip tehnic tot întreabă “ce facem cu ambalarea”.
Care este soluția? De la un mediu prietenos, inclusiv cu zone de joacă pentru micuți, în care clientul millennial să fie preocupat, cu imagini, filme, interacțiuni wow, neașteptate dar placute până la o comunicare din care să înțeleagă toți că el, clientul, este în centrul preocupărilor noastre, că nu ne deranjează ci este scopul pentru care noi activăm, că nu ne întrerupe ci ne oferă o ocazie pentru a fi de folos! Clientul este în centrul afacerii, este acționarul principal, cu atât mai mult un millennials!
Cu speranța că aceste descrieri ale cerințelor vă vor ajuta în luarea de decizii de comunicare și relaționare vă urez spor la vânzări și La mulți ani pentru 2018!